Bom Dia…Ὀδυσσεῦ

Παίκτης, σε μία από τις ὠραιότερες γειτονιές τῶν Ἀθηνῶν και με τους πιο σπουδαίους φίλους, σε παιχνίδια που τα δίναμε ὃλα για ὃλα, με πάθος για το παιχνίδι για την ὁμάδα τη φανέλα το γόητρο, μαθαίνεις με τον καιρό, λέγε με ἐμπειρία, πως αὐτή ἡ τέχνη δεν διδάσκεται οὒτε και μεταδίδεται. Ἡ τεχνική, μάλιστα, ναι’ ἡ τέχνη ὂχι. Εἶναι ὁρμέμφυτο, ἒρχεται βαθιά ἀπό μέσα σου και προϊόντος τοῦ χρόνου και με τις κατάλληλες συνθῆκες και τον καιρό ἐκδηλώνεται προοδεύει και ἐξελίσσεται μαζί σου.

Στην Τροῖα, ἐκεῖ στο Ἲλιον, μονάχα ὁ μάντης Λαοκόων, ἀνίερος, βλέποντας το τέχνασμα, προκαταβολικά, τοῦ Δούρειου Ἳππου, και προφητεύοντας και προβλέποντας την καταστροφή που θα ἐπέρχετο για τους Τρῶες, φώναζε το προφητικό «Φοβοῦ τους Δαναούς και [=ἀκόμα κι ὃταν] δῶρα φἐροντας». Κανείς δεν τον πίστεψε, μέχρι ἐδῶ και ἡ ὁμοιότητά του με την Κασσάνδρα, την κουκλάρα. Δεν ἒπρεπε, ὃμως, να φτάσει ἡ φωνή του πιο ψηλά και ἡ τιμωρία τοῦ Ποσειδῶνος [ὁ πρῶτος, ἐδῶ, ἀδελφός]ἀμείλικτη’ δολοφονημένος ἀπό ἓνα δίδυμο φιδιῶν τόν ὡδήγησε μαζί με τους γιους του στον κόσμο τοῦ Πλούτωνα [ὁ δεύτερος ἀδελφός]. Ἦταν θέλημα τοῦ πατρός τῶν θεῶν και τῶν ἀνθρώπων, τοῦ Διός [ὁ τρῖτος ἀδελφός] ἡ Τροῖα να πέσει στα χέρια τῶν Ἑλλήνων ἀπό την τέχνη, τέχνασμα, τοῦ πολυμήχανου Ὀδυσσέως. Ὁ Δούρειος Ἳππος…με τα γνωστά ἀποτελέσματα…

Πέρασαν χρόνοι δέκα για την ἃλωση τῆς Τροίας κι ἂλλοι δέκα τον βρῆκαν περιπλανώμενο, ἐντός, μα κυρίως, ἐκτός Μεσογείου θαλάσσης’ για να φτάσει ἐκεῖ ὃπου ἡ παράδοση μεταφέρει πως την ἳδρυσε και φέρει το [λατινικό] ὂνομά του. Λισσαβῶνα ἐκ τοῦ Ὀδυσσέως. Και ἀφοῦ την ἳδρυσε ἒφερε μαζί και τους θεούς του. Στην κορυφή στέκει ὁ Ζευς, ὁ Δίας. Αὐτόν που καλημερίζουν στη γλῶσσα τους, αἰῶνες τώρα, ἐκεῖ στις ἀκτές τοῦ Ἂτλαντα. Bom Dia… Ἡ καλημέρα στο δωδεκάθεο… κι ἀπ’τις δυο πλευρές του.

Φερνάντο Σάντος, ὁ δικός μας ἂνθρωπος, ὁ πολυμήχανος’ Έντερ, ἡ φανέλα με το 9. Με διπλή καταγωγή, Λαοκόων και Ποσειδῶν μαζί. Φαρμάκωσε τους ὑπερόπτες, ἂνευρους φλύαρους Γαλάτες. Ρονάλντο, ἡ φανέλα με το 7. Ἡ «μηχανή», γιατί περί αὐτοῦ πρόκειται, που ἡ πίστη στο ἑαυτό του και ἡ ἀγάπη και το ταλέντο του, λέγε με μπάλα, τον ὡδήγησαν ἀπό τις ἀλάνες και τον ἒφτασαν στην κορυφή. Ὁ τραυματισμός του, ἡ ἒξοδος και ἡ ἀναγκαστική ἀλλαγή του στο 25΄συγκλόνιζαν για ἓναν παίχτη που διψᾶ για τη νίκη, τη διάκριση, την ἐπιτυχία και που ὃλα ἒδειχναν την ἐπανάληψη του Ἰουλίου του 2004. 9+7,16. 2016, τι ἂλλο;

Σαιν-Ντενί, ἡ περιοχή ὃπου ὑψώνεται το, πράγματι, ἐπιβλητικό Εθνικό Στάδιο τῆς Γαλλίας, Σταντ ντε Φρανς, και μαζί και ἡ βασιλική νεκρόπολις τοῦ Πλούτωνος για τους Γάλλους. Αὐτόχειρες, για ἂλλη μια φορά στην ἱστορία τους, και την ἀθλητική, βεβαίως βεβαίως. Αὐτοδικαιωμένοι για τη συμμετοχή τους στον τελικό, νόμιζαν ὃτι εἶχαν σηκώσει την κοῦπα ἀπ’τα ἀποδυτήρια…

Ἀπό ἀπόψε, στην πόλη τοῦ Ὀδυσσέως και ἐκεῖ στις ἐκβολές του Τάγου, στο μνημεῖο τῶν Ἀνακαλύψεων, δίπλα, στις 33 μορφές που δίνουν ζωή στο ἒργο ἀναπαριστώντας τις ἳστορικες προσωπικότητες τῆς Πορτογαλίας, ἀπό σήμερα θα προστεθοῦν κι ἀλλοι 22, νεώτεροι μικρότεροι ταπεινότεροι που κατάφεραν να ξαναβάλουν την Πορτογαλία στο χάρτη…

Ἀφιερωμένο, ἀπό τη Μητρόπολη που το στέρησε στα παιδιά της, την ἀποικία της, στο Γήπεδο τοῦ Φωτός, στις 04 τρέχοντος το 04… Ὃταν το να κοιτᾶς στο παρελθόν σημαίνει το μέλλον, τότε εἶσαι κύριος τοῦ χρόνου…

Bom Dia, Lisboa…

Bom Dia, Portugal…

Καλημέρα Ὀδυσσεῦ.

Φερνάντο Σάντος. Πρωταθλητής Εὐρώπης 2016.

20

Το Μνημεῖο τῶν Ἀνακαλύψεων στη Λισαβόνα.

Advertisements
This entry was posted in 2016, Ἑλλάς, Αθλητισμός, Αθλητικές Διοργανώσεις, Γλυπτική, Ιστορία, Ιούλιος, Κοινωνία, Λισαβόνα, Προσωπικότητες, Πόλεμος, Παράδοση, Πορτογαλία, Ποδόσφαιρο, Πολιτισμός, Τέχνη, Φιλοσοφία and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.