Ζιζέλ, η μόνη…

Ἡ Ζιζέλ, ἐπί σκηνῆς, στην Τελετή τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων του Ρίο ντε Τζανέιρο, 2014.

Marketing

Ξεκίνησε ὡς Τέχνη κι ἐξελίχθηκε μέσω τής τεχνικῆς σε Ἐπιστήμη. Σημασία δεν ἒχει μόνον να γνωρίζεις ἀλλά και να καταλαβαίνεις τις ἐπιθυμίες πέρα ἀπό τις προφανεῖς ἀνάγκες του κοινοῦ στο ὁποῖο και ἀπευθύνεσαι, ἀξιοποιώντας τεχνικές μέσα και μεθόδους ὣστε να εἰσβάλει στη σκέψη τού καταναλωτῆ να προβάλει τήν παρουσία της και να ἐπιβάλει, μονοδρομιακά κι αὐτόματα, τις προσταγές τού διαφημιζόμενου. Σπουδάζεται ἀνά τις ἡπείρους. Ἐξασκεῖται στα τέσσερα σημεία τοῦ Ὁρίζοντα, ἀξιοποιεῖται ποικιλοτρόπως σε κάθε, σχεδόν, ἀνθρώπινη δραστηριότητα ἀπό την Οἰκονομία και τις Ἐπιχειρήσεις και από την πολιτική με τα κόμματα για να φτάσει, ἐδῶ και χρόνια, και στο χῶρο τοῦ Ἀθλητισμοῦ και δή τοῦ Ποδοσφαίρου.

Βραζιλία, ἡ χώρα με τον πνεύμονα τής Γης, τον Ἀμαζόνιο, με τις πιο ἀξιοζήλευτες ἀκτές στον Ἀτλαντικό, ἡ πατρίδα τοῦ χοροῦ, του καφέ, τοῦ κακάο, ἡ παγκόσμια πρωτεύουσα τοῦ Καρναβαλιοῦ, με τον Χριστό Σωτήρα να δεσπόζει στους λόφους πάνω ἀπό την Ιπανέμα στο Ρίο ντε Τζανέιρο, ἡ φωλιά τῶν παπαγάλων Μακάο και τῶν παραδεισένιων Τουκάνο. Ὁ κολοσσός τῆς βιομηχανικής ἐπανάστασης για τη Λατινική Αμερική, στην αὐτοκινητοβιομηχανία και, ἰδιαιτέρως, στην ἀεροναυπηγική.

Ἡ χώρα με την ξεχωριστή σημαῖα, ἀπεικονίζοντας την οὐράνια σφαῖρα, με το λογότυπο “Πρόοδος και Τάξη”. Ἡ χώρα που τα παιδιά, πριν περπατήσουν, τρέχουν με μία μπάλα στα πόδια ἀπό τις ἀστικές περιοχές μέχρι και, κατά βάση, τις παραγκουπόλεις φτωχογειτονιές, τις φαβέγιες. Και ἀναπτύσσουν τεχνικές, ξεφυτρώνουν ταλέντα, λειτουργώντας ὡς ποδοσφαιρικό φυτώριο για τις ὁμάδες και τα πρωταθλήματα ἀνά τον πλανήτη.
Ποδόσφαιρο προβλεπόμενο, ἂρα κι οὐσιαστικά ἀδιάφορο. Παῖκτες κράχτες, σαν τη Ζιζέλ, πουλᾶνε το προϊόν και μαζί και την μπάλα. Παῖκτες μονάδες με ὁμάδα ἀλλά χωρίς συλλογικότητα. Παῖκτες πρότυπα ταλέντου ἀλλά χωρίς βάθος.

Ἡ χώρα με πρεσβευτή τοῦ ἀθλήματος τον Πελέ, τον Σώκρατες, τον Φαλκάο, τον Ρομπέρτο Κάρλος, τον μικρό και τον μεγάλο Ρονάλντο και τον Κακά, δείχνει να ὑπακούει στις ἀρχές τού Marketing, ἐπειδή καταφέρνει και πουλάει την εἰκόνα της πολύ πολύ μακριά ἀπό την οὐσία ἢ και τις σκοπιμότητες τῶν παιχνιδιῶν. Δεν ἒμαθε από τη συντριβή της στον δικό της τελικό, το 2014, δεν μαθαίνει οὒτε και τώρα. Και παίζοντας γλωσσολογικά κι οὐσιαστικά «ὃποιος δεν μαθαίνει παθαίνει» ἀπό τα λάθη της.

Λάμπεις, Ζιζέλ, μου… Λάμπεις!!!

Πολύχρωμα ταλαντοῦχα τουκάνο που για ἀκόμη μία δεκαετία δεν έγιναν πιράνχας. Το ντεφιλέ τής Ζιζέλ ἀπό τη Σελεσάο, μετατίτεθαι για το ἀραβικό Κατάρ, τότε, το 2022, και, ἲσως, ἲσως, σταθοῦν ἀξιοπρεπέστερα για τη φανέλα, το λαό και την ἱστορία τής Βραζιλίας. Πάντως, ὃσο ὑποκλίνονται στο ποδοσφαιρικό Marketinģ, διαρκῶς και με συνέπεια θα ἀποκλείονται ἀπό τον ἀστερισμό του σύγχρονου Ποδοσφαίρου.

Ἂσφαιρο το πεντάστερο στο στῆθος και νέο “Καζάν”ι που βράζει, σύσσωμη, ἡ Βραζιλία. Πόσα ἒχεις να τούς μάθεις Ζιζέλ…

Αθήνα, 2018 07 06.

Advertisements
This entry was posted in 2018, Αθλητικές Διοργανώσεις, Ιστορία, Ιούλιος, Κοινωνία, Μουντιάλ, Οικονομία, Ολυμπιακοί Αγώνες, Προσωπικότητες, Ποδόσφαιρο, Πολιτισμός, Σήμερα, Τέχνη, Φωτογραφία, Φιλοσοφία, Marketing and tagged . Bookmark the permalink.