Θεούς σέβου

Πόσο δύσκολη ἡ σημερινή ἡμέρα, ὃταν πληροφορεῖσαι χάριν τής Τεχνολογίας, σε πραγματικό χρόνο, την καταστροφή ἑνός μνημείου παγκόσμιας πολιτισμικῆς κι ὁμοῦ πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς, αὐτοῦ τηῆ #Notredame στην Πόλη τοῦ Φωτός, το Παρίσι. Ἐμβληματική γοτθική ἀρχιτεκτονική, σύμβολο ἀναγνωριστικό τῶν Παρισίων ἀναγνωρίσιμο ὃπως και ὁ Πύργος τοῦ Άιφελ ἐγνωσμένο ἀκόμη και ἀπ’ τα μικρά παιδιά μέσα ἀπό τα ἒργα τῆς Disney, ἀπόψε ἒπειτα ἀπό ἐννέα αἰῶνες παρουσίας φλέγεται, ἐνῶ τμήματα τής ξύλινης ὀροφῆς του καταρρέουν ὃπως κατεκρημνίσθη και το κωδωνοστάσιο τοῦ ὁμώνυμου καθεδρικοῦ ἱεροῦ ναοῦ Τῆς Παναγίας τῶν Παρισίων.

Σίγουρα, ἡ ἀναζήτηση τῶν αἰτίων και δή του «γιατί» θα ἀπασχολήσει τις ἁρμόδιες ἀρχές με θέματα κι ἐρωτήματα ἀνοιχτά «πώς» και «πόσο» εὒκολα μπορεῖ να καταστραφεῖ ἓνα τόσο ἐμβληματικό «στοιχεῖο-μέγεθος» ἑνός Πολιτισμοῦ και με την ταυτότητα τοῦ θρησκευτικοῦ λατρευτικοῦ μνημείου. Ἀτύχημα, ἀστοχία ὑλικοῦ, ἐσκεμμένη πράξη; Ὃπως και να’ χει, μόνον παγκόσμια θλίψη και κατακραυγή μπορεῖ να προκαλέσει. Μαζί, και την οἰκουμενική συμπαράσταση στο γαλλικό λαό ἀποδεικνύοντας την ἀλληλεγγύη ἀνάμεσα στους λαούς ἒπειτα ἀπό τέτοια «χτυπήματα».

Opera Snapshot_2019-04-16_152150_www.instagram.com

«Η Παναγία των Παρισίων» – Henri Matisse, 1900.

Opera Snapshot_2019-04-16_152257_www.instagram.com

«Η Παναγία των Παρισίων» – Maximilien Luce

Ἂλλωστε, ὁ κέρσορας τής σημερινῆς ἡμέρας στοχεύοντας το 1865 κατέγραψε την ἀποτρόπαια δολοφονία τοῦ Ἀβραάμ Λίνκολν και στη στροφή τού 1912 τη βύθιση τοῦ Τιτανικοῦ. «Θεούς σέβου» ἀντιγράφοντας ἀπό τα ἀναθηματικά δελφικά ρητά στο ἱερό μαντεῖο τοῦ θεοῦ του Φωτός, στην κοινή μήτρα, δελφύς, τῶν Ἀνθρώπων, ἐπιμυθίου χάριν.

 

Αθήνα, 15 04 2019

Advertisements
This entry was posted in Κατηγοριοποίηση. Bookmark the permalink.